تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

مجوز نمک زدایی از آب دریا؛ بیش از صد میلیون متر مکعب در سال

یکشنبه، ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۵۱
اخبار داخلی
مجوزهای صادره برای نمک زدایی آب دریا جهت مصارف صنایع در جنوب استان از مرز یکصد میلیون متر معکب در سال گذشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل این شرکت در گفتگویی اظهار داشت: استقرار صنایع عظیم گازی در شهرستان های عسلویه و کنگان و استفاده از حجم زیادی از آب توسط این صنایع، موجب شده است تنها راهکار تأمین آب آنها، برداشت آب خام ازدریا و نمک زدایی آن باشد.
مهندس شاهپور رجایی اضافه کرد: اکثر مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی مستقر در منطقه ویژه با مراجعه به شرکت سهامی آب منطقه ای استان به استناد گزارش فنی در خصوص مشخصات و مکان یابی این نقاط برداشت آب، روش نمک زدایی، مسیر انتقال، نقطه مصرف و کاربری آب نمک زدایی شده، مجوز اولیه را دریافت کرده اند.
وی افزود: اگرچه غالب صنایع از روش RO جهت نمک زدایی آب استفاده می کنند، اما مقدار قابل توجهی نیز با هدف بازیافت انرژی از سایر روش های نمک زدایی، از قبیل روش تبخیری بهره می گیرند.
رجایی تصریح کرد: بازدهی شیرین سازی آب دریا در روش RO حدود 30 تا 35 و در روش تبخیر حدود 10 درصد است، اما با توجه به وجود انرژی حرارتی در صنایع و بازیافت آن،انتخاب تبخیری از لحاظ مسائل زیست محیطی و اقتصادی می تواند مقرون به صرفه تر باشد.
رجایی با بیان این که جهت گیری مدیریت آب استان به نحوی است که صنایع آب بر به هیچ وجه متکی به خطوط آبرسانی اصلی و منابع آب متعارف استان نبود، تصریح کرد: همه این صنایع باید آب مورد نیاز خود را از طریق نمک زدایی آب دریا تأمین نمایند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطر نشان کرد: چندصد برابر حجم آب نمک زدایی شده، به عنوان آب کولینگ(خنک سازی) یا صنعتی از آب خام دریا برداشت شده و صرفاً با اندک تغییراتی در خصوصیات فیزیکی آب، مانند دما، مجدداً به دریا برگشت داده می شود.



منبع خبر: روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر
حسین صادقی

معاون منابع آب وزارت نیرو

سالانه 6 میلیارد متر مکعب بیشتر از ظرفیت

دشت ها برداشت می کنیم.


حسین صادقی