تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حسین صادقی


علت اصلی فروکش‌کردن سریع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بر خلاف باور موجود ریشه عصبی یا نورونی دارد و این فرایند توسط نورون‌ها مسئول سنجش ساختار خون به سرعت انجام می‌شود.

 محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی سیگنال‌های عصبی مغز دریافتند که رفع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد یک پدیده جذبی و به اصطلاح گوارشی نیست، بلکه گروهی از سلول‌های مغزی توسط گیرنده‌های موجود در دهان احساس تشنگی را کنترل می‌کنند.

چگونه آب سرد تشنگی را سریع مهار می‌کند؟

 

در این مطالعه مشخص شد که علت اصلی فروکش‌کردن سریع احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بر خلاف باور موجود ریشه عصبی یا نورونی دارد و این فرایند توسط نورون‌ها مسئول سنجش ساختار خون به سرعت انجام می‌شود.

 

محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که بهترین روش برای رفع تشنگی، نوشیدن آب سرد است. در واقع احساس تشنگی افراد حتی با نوشیدن سایر مایعات خنک یا شیرین به سرعت آب آشامیدنی خنک میسر نمی‌شود.

 

محققان دریافتند که بخشی از مغز به طور پیوسته ترکیبات خون را بررسی می کند، پس هنگامی که فرد تشنه آب سرد می‌نوشد، سیگنال‌های عصبی به سرعت احساس تشنگی در مغز را سرکوب می‌کنند. در واقع سرعت سرکوب شدن احساس تشنگی با نوشیدن آب سرد بسیار سریع‌تر از آب گرم اتفاق می‌افتد.

 

در این مطالعه همچنین مشخص شد که بهترین روش برای سرکوب موقت احساس تشنگی قرار دادن قاشق سرد در قسمت داخلی گونه‌ها در دهان است.

 

مهمترین علت ناشناخته ماندن فرایند رفع سریع عطش، مسئولیت پنهان گروهی از نورون‌ها در کنترل و سرکوب احساس تشنگی است، چرا که در شرایط معمولی و در یک فرایند آهسته، ابتدا آب باید توسط دستگاه گوارش جذب شود و غلظت خون به حالت معمولی بازگردد.

حسین صادقی


تصفیه فاضلاب صنعتی – همزمان با گسترش روز افزون صنایع و به تبع آن مصرف آب و تولید پساب ، استاندارد های زیست محیطی شرایط خاصی را برای ورود پساب به منبع پذیرنده (چاه جاذب – فضای سبز – ورود مجدد به چرخه تولیدی ) لحاظ می کنند.

از اینرو شرکت مهندسی فراب صنعت ، همزمان با طراحی، ساخت و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی اقدام به طراحی و ساخت و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی نموده است.

۱- مشخصات فاضلاب صنعتی

 مشخصه های شاخص عمومی تصفیه پساب های صنعتی عموماً در سه بخش مشخصه های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خلاصه می شود:

۱- مشخصه های فیزیکی شامل رنگ، کدورت، دما، بو و مواد جامد

۲- مشخصه های شیمیایی شامل مواد آلی، کربوهیدراتها، روغن و گریس، سموم، فنل ها، پروتئین ها، سورفاکتانتها و مواد غیر آلی شامل قلیاها، کلریدها، فلزات سنگین، نیتروژن، فسفر، گوگرد و گازها شامل هیدروژن سولفید، متان و اکسیژن می باشد.

۳-  مشخصه های بیولوژیکی شامل کل باکتریها، کل کلیفرمها، تخم انگلها و عوامل بیماریزا

۲- مراحل کلی تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه مقدماتی شامل:

      ۱- آشغالگیر (درشت دانه – ریز دانه)

      ۲- دانه گیر

      ۳- متعال سازی

      ۴- حوض ته نشینی اولیه

فاضلاب پس از انجام تصفیه مقدماتی و به تناسب بار آلودگی و همچنین استاندارد زیست محیطی مورد نظر در خروجی وارد مراحل بعد می گردد. این مراحل عبارتند از:

۱- حوضچه اختلاط تند

در این حوضچه پساب با مواد شیمیایی مورد نیاز با استفاده از یک مخزن دور تند اختلاط پیدا می کند

۲- حوضچه اختلاط کند

پساب پس از اختلاط تند وارد حوضچه اختلاط کند گردیده و با مواد شیمیایی اختلاط پیدا می کند. در این حوضچه لخته ها فرصت کافی پیدا کرده تا با مواد شیمیایی بهتر و بیشتر اختلاط پیدا کنند.

۳-حوض ته نشینی

پس از تشکیل لخته ها، پساب وارد یک مرحله ته نشینی گردیده تا لخته ها و فلوک ها به مرور زمان ته نشین شده و از پساب جدا گردد.

حسین صادقی