تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

تصفیه آب خانگی

بررسی روش های تصفیه آب خانگی و کاربرد آنها
دستگاههای تصفیه آب خانگی برای حذف یا کاهـش مواد زائد آب آشامیدنی بکار میروند. این مواد عمدتا عبارتند از :
الف) سختی آب
ب) کلر و ترکیبات بیماریزای کلر
ج) فلزات سنگین
د) آلودگی های میکربی

دستگاه تصفیه آب هوزینگی

حسین صادقی

● انواع تصفیه :
▪ تصفیه خارجی :
کلیه روشها برای رهایی از مشکلات ناشی از وجود ناخالصی قبل از ورود اب به داخل واحد صنعتی را تصفیه خارجی گویند که شامل روشهایی چون اهک زنی استفاده از رزین ها ی تعویض یونی و فیلتراسیون می باشد.
▪ تصفیه داخلی :
در صورت کم بودن دبی اب ممکن است هزینه تصفیه اب به روشهای خارجی خیلی زیاد باشد لذا برای حذف کامل نا خالصی ها با افزودن مواد شیمیایی مناسب به اب در خود واحد صنعتی عمل تصفیه انجام می پذیرد که به ان تصفیه داخلی می گویند.

حسین صادقی

باروری ابرها از پاییز آغاز می شود
اخبار آب
مدیرعامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: عملیات باروری ابرها با استفاده از یک فرورند هواپیمای سپاه و ۲ فروند هواپیمای آنتونوف روسی اجاره ای از پاییز امسال آغاز می شود.
به گزارش «انرژی امروز» به نقل از ایرنا، کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری، از منفی ۵۴ درصد در اسفندماه درحالی به منفی ۲۸ درصد در پایان اردیبهشت رسید که برخی این بهبود بارش ها را ناشی از باروری ابرها می دانند؛ اما مدیرعامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها می گوید هیچ گونه عملیاتی در بهار انجام نشده و بارندگی ها روندی طبیعی دارد.

«فرید گلکار» با اشاره به اینکه مرکز باروری ابرها در ایران فقط ۲ فروند هواپیمای «آنتونوف» روسی آن هم به صورت استیجاری در اختیار داشت که در سال گذشته نتوانستیم قرارداد اجاره آنها را تمدید کنیم، گفت: به همین سبب، نیروی هوا فضای سپاه زمستان پارسال امکاناتی از جمله یک فروند هواپیما، تیم پروازی و تجهیزات مورد نیاز باروری ابرها را در اختیار ما قرار داد و توانستیم با همکاری آنها ۵سورتی پرواز آزمایشی داشته باشیم.
مدیرعامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اظهار داشت: اگرچه در پروازهای زمستان مواد باروری نیز شلیک شد، اما این پروازها بیشتر جنبه آزمایشی داشتند و با هدف آشنا شدن تیم ها و تفکیک وظایف انجام شد.

گلکار اضافه کرد: ابرهای بهاری به شکلی است که کار کردن روی آنها سخت و خطرناک است؛ به ویژه اینکه شیوه کار ما با هواپیماهای سپاه با روند قبلی متفاوت بود؛ با هواپیماهای روسی، ما روی قله ابرها حرکت می کردیم اما با هواپیماهای سپاه مجبور بودیم در زیر یا درون ابر حرکت کنیم.
وی در مورد برنامه امسال مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: با توجه به نتایج امکان سنجی های انجام شده، عملیات های باروری ابرها از پاییز آغاز می شود.
مدیرعامل مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: امسال برای اجرای عملیات های بارور کردن ابرها، علاوه بر یک فروند هواپیمای سپاه، ۲ فروند هواپیمای آنتونوف روسی را نیز اجاره خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه امکاناتی نیاز است تا بتوانیم از کل ظرفیت کشور در بارورسازی ابرها استفاده کنیم؟ گفت: ظرفیت بارورسازی ابرها بسیار پیچیده است و به طور دقیق نمی توان گفت که چقدر ظرفیت در کشور وجود دارد؛ این مسئله به فرصت های بارور کردن ابرها بستگی دارد که همواره در حال تغییر است.
کلگار اضافه کرد: با این حال، اگر ۵فروند هواپیمای مجهز به تجهیزات باروری ابرها در اختیار داشته باشیم، می توانیم از بیشتر فرصت ها استفاده کنیم.

فناوری بارورسازی ابرها به عنوان شاخه ای از علم تعدیل وضع هوا، مجموعه ای از فناوری های ایمن، علمی و ثابت شده برای افزایش بارش، کاهش خسارت های تگرگ و مه است که با قدمتی بیش از ۶۰ سال در ۴۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه افزایش بارش برای نخستین بار در ایران از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ توسط یک شرکت کانادایی در حوضه آبریز سدهای کرج و جارجرود به کار گرفته شد.
پس از انقلاب مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از سال ۱۳۵۷ در وزارت نیرو و با هدف دستیابی به فناوری افزایش بارش از طریق بارورسازی ابرها تاسیس شد و تاکنون نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما در عمل، توجه چندانی از طرف سیاستگذاران و مجریان نسبت به این فناوری دیده نمی شود. در سال های اخیر با کاهش حجم بارندگی ها در کشور، ضرورت استفاده از روش باروری ابرها در کانون توجه دست اندرکاران حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی قرار گرفته است

حسین صادقی