تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

 

تهران – ایرنا - محققان دانشگاه فنی چالمرز واقع در سوئد راهکار جدیدی را برای حذف جیوه از آب آشامیدنی ابداع کردند که میزان جیوه موجود در آب را تا 99 درصد کاهش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری آسوشیتدپرس، این شیوه جدید، یک فرآیند الکتروشیمیایی است که در آن از الکترودی از جنس فلز نجیب پلاتین استفاده می شود. این الکترود جیوه را از درون آب جذب کرده و نوعی آلیاژ تولید می کند.
به گفته محققان این الکترود دارای ظرفیت بالایی است و می تواند 4 اتم را جذب کند و قابلیت استفاده مجدد را دارد. این شیوه از بین تمام ناخالصی های موجود در آب تنها جیوه را جدا می کند و در نتیجه ظرفیت الکترود صرف جداسازی ترکیبات غیرضروری از آب نمی شود.
جیوه موجب آسیب سیستم عصبی، اختلال در رشد مغز و سایر کارکردهای بدن انسان می شود. این ماده از طریق مادر به جنین منتقل شده و خطرات جدی را برای آن ایجاد می کند. قوانین سخت گیرانه دولت ها مانع انتشار این فلز سنگین در طبیعت شده است، اما بخار جیوه هنوزهم از طریق هوا پخش می شود و به همراه باران وارد آبراه ها و منابع آب مورد استفاده برای آشامیدن می شود.
در حال حاضر محققان در تلاشند تا این شیوه را به عنوان یک اختراع به ثبت برسانند تا زمینه تجاری سازی آن فراهم شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی