تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

تامین آب سالم و بهداشتی با استفاده از روش اسمز معکوس (RO) شرکت زلال تصفیه آریا آب

تصفیه آب و فاضلاب

با توجه به نیاز روز افروز به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در خواست برای دستگاه های تصفیه آب نیز روز به روز افزایش یافته و تکنولوژی اسمز معکوس به یکی از کارآمد ترین و موثرترین روش های جهت تصفیه در این صنعت مبدل گردید.
ایزی ول دستگاه تصفیه آب ایزی ول- فروش تجهیزات وقطعات تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی - نصب دستگاه تصفیه آب ایزی ول و اوسه واتر و ابراه واتر و سی سی کا و سافت واتر و پیوریکام - سرویس و تعویض و تعمیر دستگاه های تصفیه آب ایزی ول - اوسه واتر - ایراه واتر - سافت واتر - کلین پیور - سی سی کا - تکومن - آکوا واتر

هنگام خرید تصفیه آب به چه نکاتی دقت کنیم

 

 

کیفیت و کارایی تصفیه آب خانگی تابع نکات ریز و درشت بسیاری است. اگر قصد خرید تصفیه آب مناسب و استاندارد را دارید، می بایست در هنگام خرید، کلیه قطعات و اجزای دستگاه را بررسی و ویژگی های این اجزا را از فروشنده سوال کنید. در برخی از مهمترین نکاتی که می بایست در هنگام خرید به آنها توجه کنید ذکر شده است:

1 – بهداشتی بودن کلیه اجزا و قطعات

آنچه مسلم است شما با هدف ارتقای سطح سلامتی خود و خانواده تان اقدام به خرید تصفیه آب کرده اید. کلیه قطعات و اجزای دستگاه می بایست از مواد بهداشتی و مناسب برای مصارف خوراکی تهیه شده باشند و در اصطلاحFood Grade‌ باشند. بدیهی است در صورتی که از مواد و پلاستیک های بازیافتی و غیر بهداشتی در بدنه این دستگاه استفاده شده باشد، مواد زاید و مضر به آب اضافه خواهد شد که سلامتی فرزندان شما را به خطر خواهد انداخت.

یکی از دلایل ارزان بودن دستگاه های تصفیه آب متفرقه که عمدتا محصول کشور چین هستند همین موضوع است. استفاده از این مواد و پلاستیک های نامرغوب ، قیمت تمام شده محصول را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. توجه کنید تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، دارای تاییدیه های بهداشتی نظیر FDA و NSF باشد و در کارخانه های معتبر ،‌توسط دستگاههای تمام اتوماتیک و در محیط های بهداشتی تولید شده باشد. کمی مطالعه در خصوص تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه ها در اختیار شما قرار دهد.

2 – تک تک مراحل تصفیه آب و کارایی آنها

متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست بسیاری از وارد کنندگان غیر متخصص و ناآگاه دستگاههای تصفیه آب، یکی از ملاکهای تصمیم گیری مشتریان، تعداد مراحل تصفیه آب می باشد. آیا شما هم گمان می کنید 6 مرحله بهتر از 5 مرحله است؟ یا 7 مرحله از هردوی اینها بهتر است؟ باید بدانید که تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، 6 مرحله می باشد:

» دو مرحله فیلتر الیافی جهت حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها

» یک مرحله فیلتر کربن جهت حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب

» یک مرحله اسمز معکوس (RO) جهت حذف ناخالصی ها و سموم محلول در آب

» یک مرحله فیلتر کربن نهایی جهت حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه

یک مرحله فیلتر مینرال

3 – جنس فیلترهای کربن

نقش فیلترهای کربن در تصفیه آب، حذف کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، طعم و بوی نامناسب آب می باشد. کربن به کار رفته در تصفیه آب می بایست منشا گیاهی داشته باشد تا مناسب برای مصارف خوراکی باشد. در دستگاههای استاندارد و بهداشتی، این کربن از گیاهانی نظیر پوست میوه نارگیل (Coconut Shell) و یا چوب بامبو به دست می آید. در نتیجه عاری از هرگونه ناخالصی و فلزات سنگین است. این در حالی است که کربن به کار رفته در دستگاههای نامرغوب و غیر بهداشتی ممکن است از جنس زغالسنگ باشد. زغالسنگ از آنجا که ماهیت معدنی دارد،‌سرشار از فلزات سنگین است که برای بدن به شدت زیان آور است.


 -  4 نوع محفظه ها (هوزینگ ها)

بهتر است محفظه دستگاه تصفیه آب دارای دو اورینگ (واشر لاستیکی ) باشند تا از نشت آب جلوگیری شود.

 - 5شیر برقی

وظیفه شیر برقی در تصفیه آب خانگی قطع کردن آب ورودی در صورت خاموش شدن پمپ است. به عبارت ساده تر ، شیر برقی از هدر رفتن آب در هنگام خاموش بودن دستگاه جلوگیری می کند.

در برخی از دستگاهها به جای این قطعه، از چهارراه تقسیم (Auto Shot off Valve) استفاده می شود. تجربه نشان داده است که استفاده از چهارراه تقسیم مشکلاتی مانند: نشتی،‌خرابی زودهنگام قطعه و هدر رفتن آب و … را به دنبال دارد. استفاده از شیر برقی به دلیل دقت و عمر بیشتر به مراتب از چهارراه تقسیم بهتر است.

6   - سوئیچ فشار پایین

وظیفه این این قطعه خاموش کردن پمپ در صورت قطعی آب است. در واقع این قطعه ، محافظ پمپ است. برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت تمام شده،‌این قطعه را از دستگاه حذف می کنند. پیشنهاد می شود در هنگام خرید دستگاه به وجود این قطعه در دستگاه توجه کنید.

7 – کمپانی های تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب

چقدر نسبت به کمپانی تولید کننده دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، تحقیق کرده اید؟ آیا شرکت وارد کننده و توزیع کننده ، شرکت های معتبری هستند؟ آیا از تخصص و مهارت علمی و فنی مناسب برخوردارند؟

مطالعه و آگاهی در باره پیشینه کمپانی تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب منتخب شما، می تواند در تصمیم گیری نسبت به خرید آن محصول شما را یاری کند.

تفاوت زیادی است بین یک برند تصفیه آب معتبر که در شرایط بهداشتی،‌توسط دستگاههای تمام اتوماتیک تولید می شود تا دستگاهی که در کارگاههای غیربهداشتی چینی تولید می شود. به همان نسبت تفاوت زیادی است بین یک تاجر که تعدادی محدود دستگاه تصفیه آب وارد کرده است و فقط به فکر فروش هرچه سریعتر آنهاست تا شرکتی متخصص و معتبر که به صورت علمی و مهندسی شده اقدام به توزیع و پشتیبانی یک دستگاه تصفیه آب معتبر می کند.

در تحقیقات خود،‌نسبت به تولید کننده ، وارد کننده و توزیع کننده دستگاه تصفیه آب، حساسیت نشان داده و در این باره مطالعه کنید.

8 – گارانتی،‌خدمات پس از فروش و در دسترس بودن نمایندگی های مربوطه

گارانتی و خدمات پس از فروش ، نباید تنها در حد یک شعار و یک برگه ضمانت نامه باشد. در درجه اول شرکتی که خدمات پس از فروش را ارایه می دهد علاوه بر مهارت فنی و تخصصی ، می بایست مجهز به کلیه قطعات و اجزای دستگاه باشد.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، موجود بودن کلیه قطعات و لوازم یدکی تصفیه آب است. این نشان می دهد که شرکت مزبور، توانایی سرویس دهی و رفع عیب دستگاه را در اسرع وقت دارد.

علاوه براین، مراکز خدمات پس از فروش دستگاهی که قصد خرید آن رادارید نیز باید در نزدیکی محل زندگی شما وجود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت نسبت به حضور در محل و رفع اشکال، اقدام کنند. بنا براین در هنگام خرید ، به در دسترس بودن نمایندگی خدمات پس از فروش و پشتیبانی تصفیه آب مورد نظرتان توجه ویژه داشته باشید.-

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی